dinsdag 12 juni 2012

Battle in the brain


Ik wil eigenlijk elk stukje dat ik schrijf wel beginnen met “stel je voor”. Stel je voor was misschien wel de beste naam geweest voor deze blog, want wat is er mooier dan de kracht van de verbeelding en al mijn stukjes zijn op een of andere manier wel ontsproten aan de verbeeldingskracht van mijn linkerhersenhelft.

Deze hersenhelft is er waarschijnlijk ook weer verantwoordelijk voor dat ik dit stukje zit te schrijven. Eigenlijk haat ik mijn linkerhersenhelft. Hij is naar mijn mening veel te goed ontwikkeld. Je zou ook kunnen stellen dat mijn rechterhersenhelft te weinig ontwikkeld is. Persoonlijk heb ik over deze hersenhelft echter niks te klagen.

Hoe je tegen de ontwikkeling van mijn hersenhelften aankijkt, is eigenlijk irrelevant. Het is zelfs onbelangrijk dat testjes hebben uitgewezen dat mijn rechter- en mijn linkerhersenhelft ongeveer in balans zijn.  Wat wel van belang is dat deze balans tussen mijn rechter- en mijn linkerhersenhelft er voor zorgt dat ik verval in een staat van constante twijfel over wie of wat ik nu eigenlijk ben!

Het is dus niet zo dat ik twijfel over wie of wat ik ben door de uitkomst van de testjes. Die twijfel was er al en die testen maken duidelijk waar de twijfel vandaan komt. Het lijkt er dus op dat ik verdeeld wordt door een oorlog tussen beide hersenhelften, terwijl de testen juist uitwezen dat ze zo mooi in balans waren. Wat houdt dat in, hersenhelften die mooi in balans zijn? Hebben ze dan een even groot wapenarsenaal ter beschikking en zijn ze een gewapende vrede overeengekomen?

Dat wil ik niet, ik wil geen gewapende vrede. Gewapende vrede zorgt voor twijfel en onzekerheid. Ik wil dat ze zich tot de tanden toe bewapenen en er voor eens en altijd uitmaken wie de beste is. Ik wil een strijd die gevoerd word met kernwapens. Kom maar op met die slag tussen logica en intuïtie. Het gevecht tussen links en rechts met een duidelijke overwinnaar waardoor ik kan gaan hervormen en vol vertrouwen de toekomst tegemoet kan treden. Als het aan mij ligt klinkt nu de bel voor de eerste ronde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten