dinsdag 26 juni 2012

Voetbal op TV


Ik ben een man. Ik ben een echte man. Ik ben de man tussen de mannen. Ik ben van het fluiten naar de vrouwtjes. Ik open een flesje bier met mijn tanden. Ik ben van het haar op mijn borst en trouwens ook op mijn rug. Ik heb zoveel testosteron dat ik al kaal werd op de kleuterschool. Omdat ik een echte man ben, kan ik natuurlijk geen dag zonder voetbal. Ik geniet dus ook intens van het EK voetbal in Polen en Oekraïne. Elke dag weer een heerlijke pot voetbal op hoog niveau op de televisie. Wat wil een echte man nog meer? Oh ja, bier en wijven.

Dus neem ik gemiddeld genomen een biertje of meer tijdens de wedstrijden en geniet ondertussen ook nog eens van de spelersvrouwen. Zo kom ik het EK wel door. Hier in Nederland prijzen wij ons gelukkig met de vrouwen van de heren Sneijder en Van der Vaart. Laat mij u direct uit de droom helpen. Als het om spelersvrouwen gaat, dan is de uitschakeling van Nederland zo slecht nog niet. Heeft u de spelersvrouwen van het Spaanse elftal al gezien? Caramba! Heeft u de vrouwen van het Duitse elftal al bewonderd. Meine liebe Gute! Het liefje van Sebastian Schweinsteiger. Gletschergeil!!!!

Vandaag is het een rustdag op het EK. Een van die dagen tussen de kwartfinales en de halve finales. Ik vrees overal afkickverschijnselen, maar ik kom bedrogen uit, want gelukkig zijn er twee zenders die een voetbalfilm uitzenden. RTL8 zend het alom geprezen en zeer verfijnde “Bend it like Beckham” uit. Een film over een meisje dat er van droomt net zo goed te kunnen voetballen als haar idool David Beckham. NET5 aan de andere kant komt met het iets minder geprezen en zeker minder verfijnde “she is the man”. Een film over een meisje dat er van droomt goed te kunnen voetballen en doet alsof ze haar broer is, om zichzelf te bewijzen. Dat zorgt natuurlijk voor hilariteit alom.

U begrijpt dat het voor mij moeilijk kiezen was. Twee topfilms die op een fantastische wijze tegemoet komen aan mijn mannelijkheid. Ze bevatten voetbal. Ze bevatten vrouwen. Zoiets kan alleen maar door een man bedacht zijn. Ik koos uiteindelijk voor de film op NET5. Dit had gedeeltelijk te maken met het feit dat ik de film op RTL8 al een keer gezien had. De belangrijkste reden is echter dat de film op NET5 niet alleen tegemoet komt aan mijn behoefte in voetbal en vrouwen. NET5 weet ook nog eens tegemoet te komen aan mijn behoefte aan bier. Zij zijn zo slim geweest om ‘she is the man” te laten sponsoren door een biermerk. Liefmans Fruitbier. U begrijpt dat ik deze marketingmix niet kon weerstaan. NET5 schijnt zich te positioneren als vrouwenzender. Wie dat heeft verzonnen, heeft waarschijnlijk ook bedacht dat Christiano Ronaldo homofiel is. Belachelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten